برگزاری مسابقه طراحی برج های اطلس نمک آبرود

برگزاری مسابقه طراحی برج های اطلس نمک آبرود

۱۱ تیر ۱۳۹۹
برگزاری مسابقه طراحی برج های اطلس نمک آبرود

در آذرماه 1398 برگزاری مسابقه محدود طراحی معماری 2 برج مسکونی 25 طبقه در شهرک نمک آبرود استان مازندران در دستور کار شرکت عمران اطلس ایرانیان قرار گرفت. به این منظور تعدادی از  برترین شرکت های مشاور شناسایی و از ایشان برای حضور در مسابقه دعوت بعمل آمد. از بین شرکت های مدعو تعداد 9 شرکت مشاور به شرح زیر اعلام آمادگی نموده و اسناد مسابقه را دریافت نمودند:

1-شرکت طراحی پایدار معماری اینجا

2-شرکت هوبا طرح

3-شرکت منظر بوم نقش

4-شرکت گروه طراحی ارش( بعد چهارم فضا)

5-شرکت شارستان

6-شرکت بوژگان

7-شرکت ساباط طرح

8-شرکت نقش سازان پارس

9-شرکت مترا

در تاریخ 31/3/99 با پایان مهلت قانونی ارایه طرحهای پیشنهادی، تعداد 9 طرح از شرکت های فوق دریافت گردید.

در تاریخ 4/4/99 هیأت داوری مسابقه متشکل از 5 نفر داور به شرح زیر تعیین گردید :

1-جناب آقای مهندس حسین فروتنی ( نماینده کارفرما)

2-جناب آقای دکتر حامد مظاهریان

3-سرکار خانم دکتر نشید نبیان

4-جناب آقای مهندس رضا دانشمیر

5-جناب آقای مهندس رسول شهبازی

جلسه داوری در روز چهارشنبه مورخ 11/4/99 با حضور هیأت داوران در محل نمایشگاه برگزار شده در شرکت عمران اطلس ایرانیان برگزار گردید.

 هیات داوران مسابقه، آثار ارائه شده به دبیرخانه را بدون اطلاع از هویت طراحان در دو مرحله مورد بررسی و قضاوت قرار داد.

در مرحله اول، هریک از داوران بصورت مستقل با تمرکز بر طرح­ها و بررسی مستندات ارسالی،  طرح­ها را رتبه بندی کرده و با امتیاز دهی به هر اثر و بر اساس برآیند نظر داوران به انجام رسید. طرح­های برتر این مرحله بر مبنای اکثریت آراء برای بحث و تبادل نظر برای مرحله بعدی انتخاب گردیدند.

در مرحله دوم با ملاحظه و بررسی مزیت­های نسبی طرح­های منتخب، بحث و گفتگو درخصوص قابلیت­ها و مشکلات هر طرح در زمینه­های معماری، اجرائی و پاسخگوئی به انتظارات سرمایه­گذاری کارفرمای محترم انجام شد و در نهایت هیات داوران طرح مشاور مترا را به دلیل تامین تعداد بیشتری از واحدهای دارای دید همزمان از جنگل و دریا، کیفیت مناسب مشاعات در فضای باز که موجب ارتقاء کیفیت فضا گردیده ، فراهم آوردن امکان کوران هوا و در نتیجه انطباق مناسب با اقلیم و همچنین سهولت اجرا و امکان تحقق پذیری، به اتفاق آراء به عنوان طرح اول و برنده مسابقه انتخاب نمود.

هیات داوران به اتفاق آراء طرح مشاور هوباطرح را به دلیل ارائه ایده و کانسپت متفاوت، متنوع و متکثر و همخوانی مناسب با شرایط اقلیمی، شایسته تقدیر شناخته و به عنوان رتبه دوم انتخاب کردند.

هیات داوران به اتفاق آراء طرح مشاور بوژگان را نیز به دلیل نوع نگاه طراح به موضوع و توجه به ابعاد زیبایی شناسی متمایز در حجم، شایسته کسب مقام سوم مسابقه دانست.

هیات داوران اذعان نمود علیرغم ویژگی های واجد ارزش هر سه طرح برگزیده، طرحها برای اجرایی شدن نیازمند بازبینی در عرصه های مرتبط با معماری می باشند.


1-طرح شرکت مترا :

 

2-طرح شرکت هوبا طرح:

 

3-طرح شرکت بوژگان :

 

 

 

تصاویر منتخب جلسات داوری :

 




خبرنامه ایمیلی

برای اطلاع سریع‌تر و راحت‌تر از مناقصات، مزایدات و اخبار مهم شرکت عمران اطلس ایمیل خود را ثبت کنید